Trenuje Kreatywnosc Daria Mohammad OPT

Grywalizacja w służbie kreatywności

Autor:  Daria Mohammad
Data11 października 2020
Kategoria:

Na początku października zorganizowałam Kreatywne Wyzwanie, czyli 5-dniowy trening kreatywności, o którym pisałam w tym artykule. Sprawdź podsumowanie tej akcji oraz opinie uczestników. 

Czas na podsumowanie

Jestem szczęśliwa, że to wyzwanie się odbyło. Po pierwsze w końcu zrealizowałam pomysł, na który wpadłam już pod koniec sierpnia (dość długo z tym zwlekałam). A po drugie to wyzwanie zrobiło sporo dobrego i zebrało bardzo pozytywne opinie.

Jedna z uczestniczek – Julia Mickiewicz nagrała nawet o tym film na Youtube. (dziękuję Julia)

Zainteresowanie wyzwaniem przeszło moje najśmielsze oczekiwania

Na wstępnie zasygnalizowałam, że będzie limit 20 osób, ale było tyle chętnych, że w końcu zwiększyłam liczbę do 25 osób. (post zgłoszeniowy udostępniło ponad 35 osób).

Uczestniczkami okazały się same dziewczyny, które dodałam do funkcji Insta Story- Bliscy Znajomi i od poniedziałku zaczęłyśmy pracę nad ich kreatywnością.

Trening trwał 5 dni i każdego dnia było inne zadanie pobudzające kreatywność. Zależało mi na tym, żeby uczestniczki miały świadomość, że trening kreatywności faktycznie ma konkretne cele😊Codziennie informowałam, co dziewczyny będą trenować czyli:  

  • myślenie dywergencyjne
  • myślenie pytajne
  • myślenie transformacyjne
  • myślenie kombinatoryczne.

Zadania pochodziły z mojego ebooka „Trenuj Kreatywność na jesień, czyli 45 zadań pobudzających kreatywność w temacie jesieni”, który jest dostępny na platformie estante.pl od 15 października 2020 r. W wyzwaniu chciałam właśnie sprawdzić moje zadania na uczestniczkach i zapytać o ich opinie

Przebieg wyzwania

Codziennie witałam się z dziewczynami i wrzucałam planszę na Insta Story dotyczącą tego, co będziemy dziś trenować. Następnie publikowałam zadanie wraz z zasadami punktacji. Tak jak pisałam w artykule wyzwanie polegało na grywalizacji, dlatego za zadania były przydzielane punkty.

Warto zaznaczyć, że w żaden sposób nie oceniałam pomysłów uczestniczek. Celem punktacji była motywacja do przełamywania własnych barier i zachęcenie poniekąd do wyciśnięcia maksimum z ich kreatywnego myślenia. Zazwyczaj punkty był w zależności od wymyślonej liczby pomysłów. Już za 1 pomysł – można było zdobyć punkt 😊 a za 3 punkty trzeba było wykonać jakaś dodatkową pracę.

Przykładowe zasady punktacji

Zdziwiło mnie to, że aż 23 uczestniczek zdecydowało się na wysyłanie do mnie swoich odpowiedzi, co nie było wcale obowiązkowe. Dlatego codziennie odpisywałam każdej dziewczynie, gratulowałam zaangażowania i pomysłów. Przy tym świetnie się bawiłam czytając ich rozwiązania.

Sukces

Jestem bardzo zadowolona, bo wiele z nich odkryło w sobie potencjał do kreatywności, albo właśnie uświadomiły sobie, że powinny pracować nad rozwojem tej umiejętności. Wyzwanie wygrała Weronika i to do niej powędrowała paczka ode mnie.

Na koniec wyzwania ogłosiłam, że zadania pochodziły z mojego ebooka i uczestniczki wyzwania mogą zakupić go jako pierwsze, aby dalej kontynuować trenowanie kreatywności. 

Myślę, że na pewno powtórzę takie wyzwanie! 

Opinie o wyzwaniu

Opinia Aleksandry
Opinia Anny
Opinia Anny
Opinia Alicji
Daria Mohammad Creative Teacher

Daria Mohammad

jestem autorką projektu trenujekreatywnosc.pl, którego celem jest szerzenie wiedzy na temat kreatywności, trenowania mózgu oraz rozwijania twórczych zainteresowań. Pokazuję, że umiejętność kreatywnego myślenia można się nauczyć poprzez odpowiednie nastawienie, zadania oraz warunki. Obserwuj mnie w mediach społecznościowych po więcej wskazówek o kreatywności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

chevron-downScroll Up